לדף הבית - www.israports.co.il
דף הבית
דלג על קישורי ניווט
אודות החברה
פיתוח נמלים
ניהול נכסים
שירותים מקוונים
ענף הנמלים בישראל
איכות הסביבה
מרכז החיפוש
צור קשר



דלג על קישורי ניווט
מי אנחנו
חדשות החברה
עיתון מקוון
מידע לקהיליית הגמלאים
גלריית תמונות
הצטרפות לרשימת דיוור
סרטים
המועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה להפקדה את תוכניתה של חברת נמלי ישראל להקמת "נמל המפרץ" .
 

                                                               נמל המפרץ יוקם בהשקעה של  4 מיליארד ₪ 
                        שלמה ברימן מנכ"ל חברת נמלי ישראל ברך על החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבניה ואמר :
                          "נמל המפרץ ייתן מענה חיוני לגידול בתנועת המטענים לישראל וממנה . חשיבותו של נמל 
                             המפרץ למשק הישראלי אינה מוטלת בספק וכך גם דחיפות הקמתו. בנוסף, נמל המפרץ
                                                       הינו בעל חשיבות כלכלית אסטרטגית לעיר חיפה ולצפון".

המועצה הארצית לתכנון ולבניה  אישרה היום להפקדה את תוכניתה של חברת נמלי ישראל (תמ"א 13/ב/1/1) למבנים ימיים במפרץ חיפה ובראשם הקמת "נמל המפרץ", מסוף המכולות החדש
והמתקדם  שיוקם עי חברת נמלי ישראל , שהקמתו נאמדת בהשקעה של 4 מיליארד ש"ח.

שלמה ברימן מנכ"ל חברת נמלי ישראל ברך על החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבניה ואמר  "נוכח הגידול המתמיד ביבוא וביצוא הישראלי, עומס העבודה הצפוי על נמלי הים הקיימים, וכניסתן
של אניות הענק לקווי הספנות באזורנו, אניות שאינן יכולות לפקוד כיום את נמלי הים, חשיבותו של נמל המפרץ למשק הישראלי אינה מוטלת בספק וכך גם דחיפות הקמתו. בנוסף, נמל המפרץ הינו 
בעל חשיבות כלכלית אסטרטגית לעיר חיפה ולצפון. כמו כן אנו ממשיכים במקביל לקדם גם את אישורה של התוכנית מפורטת (תמ"א/13/ב/2/ 1/א) להקמת נמל הדרום באשדוד .

ברימן הוסיף כי "חברת נמלי ישראל, הזרוע הביצועית של משרד התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים לפיתוח נמלי הים, מפתחת תשתית לאומית נמלית בראייה ארוכת טווח של צרכי
המשק הלאומי. במסגרת זו המשק הישראלי יזדקק ל 2 מסופי מכולות חדשים כשהראשון שבהם חייב לפעול ב 2018."


בחברת נמלי ישראל מציינים כי הקמת מסופי מכולות חדשים  לצד המסופים בנמלים הקיימים הינו צורך לאומי מהמדרגה הראשונה שכן נמלי הים הם השער המסחרי העיקרי של ישראל. לכלכלה הישראלית תלות מוחלטת בנמלי הים דרכם עוברים כ 99% מהמטענים. עיכוב בפיתוחם של  מסופי מכולות  חדשים ומתקדמים משמעותו שהאניות הגדולות המשייטות כיום בקווי הסחר העולמי
לא תפקודנה את נמלי ישראל, תגבר התלות בנמלים זרים לאור הגידול הקבוע בתנועת המטענים אל ומישראל וכתוצאה מכך ייקור הסחורות לצרכן ולמשק בישראל.

התוכנית לפיתוח נמל המפרץ שיזמה חברת נמלי ישראל אושרה לראשונה בהחלטת ממשלה מ 2007 והיא כוללת תהליך תכנוני מקיף ומקצועי בו היו שותפים עשרות גורמי מקצוע מובילים בתחומם מהארץ ומחו"ל. התוכנית כוללת גם ביצועו של תסקיר השפעה על הסביבה רחב היקף שטרם נעשה כמותו בישראל, בהשקעה של 55 מיליון ₪.

התוכנית למבנים ימיים במפרץ חיפה שהגישה חברת נמלי ישראל  כוללת מספר מרכיבים לפיתוח הנמל ביניהם:

מסוף מכולות חדש ומודרני המסוף כולל מספר רציפים, שהארוך שבהם הינו כ 1100 מטרים, רוחבו המרבי של המסוף כ 700 מטרים והוא מוגן מצידו הצפוני והמזרחי ע"י שובר גלים משני,
הארכת  שובר הגלים הראשי של הנמל בכ- 880 מטרים, הארכה והעמקה של  תעלת הכניסה באופן שיאפשר לאוניות הענק להיכנס לנמל החדש, קיצור שובר הגלים בכניסה לנמל הקישון
(בכדי לאפשר כניסת אניות גדולות יותר), נמל דלק חדש, שיחליף את נמל הדלק הישן שהוקם בתקופת המנדט הבריטי, הרחבת רציף הכימיקלים הקיים, הרחבת רציף המכולות הקיים –כרמל א', אפשרות להקמת נמל צבאי חדש שיקלוט את הפעילות הקיימת של בסיס חיל הים בחיפה ועוד.

מתן היתרי הבנייה מותנים באישור תוכנית מקורות החול.

אורלי מלכה, רונן צור תקשורת, 052-6226274

  Skip Navigation Links
דף הבית
אודות האתר
מפת האתר
דרושים
פניות הציבור
שאלות נפוצות
RSS
כל הזכויות שמורות לחברת נמלי ישראל